Kikért tesszük?

Adományozz!

Bookmark and Share       Subscribe

Itt tartunk

Indul a kampánycsapat is...

2010.03.17. 01:00 Lehet Más a Politika

Az utolsó erőinket is mozgósítjuk. A központi kampánystáb emberei is segítenek Sárváron, Orosházán és Pásztón. Éppen rakják össze a csomagokat. Dorosz lenyúlta az összes még elérhető szórólapot (nem maradt sok :) ), erre az EON egy LMP logós pléddel válaszolt. 1 LMP zászló itt, 2 LMP széldzseki amott. 

Egy biztos, beindult a versenyszellem. 

Heló Békés 6. választókerület és Vas megye 4. EVK! Jövünk! :)

88 komment

Címkék: verseny beszámoló szösszenet kitelepülés mozgósítás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazhetvenhat.blog.hu/api/trackback/id/tr621845952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[eon] · http://szazhetvenhat.blog.hu 2010.03.17. 01:30:47

Készülök a sárvári kampány útra. Médea jól leírta fent, ádáz harcot vívunk itt a budapesti kampány központban minden egyes kampány eszközért. :) Egy 15 fős csapattal megyek a sárvári körzetbe holnap, hogy betoljuk a körzetet a célba. Viszek két kitelepülő szettet, egy nagy zászlót, szórólapokat, matricákat, több száz csíkplakátot, néhány nagyméretű plakátot. Jön velünk egy színpad és hangosítás is. Végig fogunk járni jópár települést, és szét fogunk szórni többezer "vészszórólapot".

Sárvár az ország legnehezebb körzete az LMP számára. De semmi sem lehetetlen.

remekelek64 2010.03.17. 06:13:36

Hajrá! Zöld Jövőt!

xta 2010.03.17. 08:00:01

A kampánystáb emberei mihelyst végeznek Pásztó körzetével jöhetnének a hatvani körzetbe is, hogy nekem is legyen okom elmenni 04.11-én szavazni...
úgyis közel van...

lehetmas 2010.03.17. 09:03:06

@xta: Szia!

Netes infók alapján Hatvan megvan. Mehetsz szavazni!:)

xta 2010.03.17. 10:00:26

@lehetmas: belinkelnéd nekem, hogy én is olvashassam?
köszönöm!!!!

pallo 2010.03.17. 10:16:08

Hajrá!

Éljen a sárvári termál kristály!

Ezek szerint a kritikus Fejér megyei evk-k (Székesfehérvár 1., Dunaújváros) már jobban állnak, vagy oda azért nem mentek, mert ott van elég ember?

lorantka_a_gall 2010.03.17. 10:16:42

Arra nézve van vkinek infója, hogy Földi Áron miért van még mindig "elutasítva" a valasztas.hu-n?
köszi

xta 2010.03.17. 10:18:15

na, most beszéltem a jelöltünkkel és tegnap este még nem volt meg a 750... hm...

pallo 2010.03.17. 10:42:26

@lorantka_a_gall:

Gondolom, azért mert a másodfokú választási bizottság csak 749 érvényes ajánlást talált, ezt követően Földi Áron leadta a maradék 1-et, vagy többet a helyi választási bizottsághoz. Feltételezem a helyi választási bizottság még nem ült össze, hogy határozatot hozzon a nyilvántartásba vételről. Ha meglesz a határozat gondolom utána módosítják. A valasztas.hu csak hivatalos adatokból dolgozik.

lehetmas 2010.03.17. 10:42:36

@xta: Hát nekem ez az infom, kiderül...:)

pallo 2010.03.17. 10:49:53

@lorantka_a_gall:

Ja még anniy, hogy nyilván a Pest Megyei Választási Bizottság határozata nem jogerős, mert a Nagykőrösi Választási Bizottság gondolom, hogy védje a mundér becsületét bírósági felülviszgálatot kezdeményez Pest Megyei Választási Bizottság határozata ellen, itt van róla a döntésük:

www.nagykoros.hu/akt/_pdf/11_2010.pdf

xta 2010.03.17. 11:14:01

legyen neked igazad!!!!
nem rosszmájúságból írtam, kérdeztem, csak kíváncsi voltam, hogy sikerült-e,
P.G.-ral elég sokat beszélgettünk, meg egy néhány órát dolgoztunk közösen azért, hogy sikerüljön...
sőt :) igazából van egy igéretem P.G-tól, ha sikerül összeszedni a megfelelő számú cetlit, akkor jön hozzánk a "tavaszi nagytakarítás" elnevezésű programban hulladékot szedni, mármint a kis községünkbe
:)
szóval csupa önző cél vezetett
:)

színesgumilabda 2010.03.17. 13:27:02

Friss jó hír: Szabó Timi (BP 3. evk) státusza a valasztas.hu-n nem indulhatról elfogadvára változott. :)

Lesliecius 2010.03.17. 14:21:50

szerda: 14:14: 54-59 (LMP-MDF)

Csúnya dolog, tudom, de halványan reménykedem, hogy nem lesz meg a 8 körzet az MDF-nek BP-n... Döntő fontosságú lenne, ha így lenne, de a realitás az, hogy az MDF behozza még azt a 3 körzetet, ami kell neki a 8-hoz (ha a jelenleg leadottakat is elfogadja az OVB).

Ha jól számolom, a 10 területi lista már megvan az LMP-nek, ha a jelenleg leadottak mind indulhatnak, igaz?

lorantka_a_gall 2010.03.17. 14:37:57

@Lesliecius: igaz, és a maradék 10 is jó úton halad :)
És osztozom veled a reményben :)
Nem kell az MDF-nek még négy év parlamenti bohóckodás. Meg az országnak sem.

lorantka_a_gall 2010.03.17. 14:38:29

@pallo: köszi, megnyugtattál.. :)

gentry 2010.03.17. 14:39:42

@Lesliecius:
Csúnya dolog, de ebben reménykedem én is (pedig pár hete még úgy volt, hogy a párommal szavazatmegosztunk az LMP és az Mdf között). Ha nem jön össze az Mdf-nek a bp-i lista, akkor szinte biztos az LMP 5%-a, mert itt a fővárosban biztos 10% fölött végeznek.
Nálunk itt a cégnél olyan 40%-os lehet az LMP támogatottsága, kár, hogy ez nem reprezentatív felmérés. :)

bjoe0502 2010.03.17. 14:58:01

sajnos ahogy nézem már az 1 indulóhoz csatlakozott 5 dönése váró MDF-es sporttárs....csak összeveszik valahogy a listát...ez nagyban rontja a fővárosi esélyeinket

neof 2010.03.17. 15:08:28

Sziasztok!

Egyetértek, hogy az MDF komoly versenytárs, de a listaállítástól függetlenül nem csak Budapesten, hanem országosan is látványos jelenség az MDF-től való elfordulás.

A Sonda Ipsos-os grafikonrajzolóval a biztos választók közötti havi változást lekérve ez jön ki:

screencast.com/t/ZDhiOTY1Zm

A lényeg nem a konkrét érték, hanem a trend!
Nagyon jó úton haladunk..

pallo 2010.03.17. 15:19:39

@bjoe0502:

Én is most néztem, hogy az MDF-nek már majdnem megvan, de még hiányzik 2.

Sajnos én is félek, hogy megvásárolták a dolgokat, egy jó célpont most miért nem figyeli őket.

Pomme 2010.03.17. 15:36:20

Elképzelhetetlennek tartom továbbra is, hogy a neolib "tőkeirányzatnak" 2010től ne legyen parlamenti képviselete. Ezért gondolom biztosnak az MDF bejutását. Valahogy meg fogják oldani. Sajnos, ez a reális opció.

gorogbalazs 2010.03.17. 15:37:04

Üdv,

Az MDF-mal kapcsolatban múlt héten nagy összegű fogadást mertem volna tenni, hogy meglesz a budapesti listájuk.
LMP: Pest Megye 9. evk. 907 cédula leadva, jelenleg 56 jelöltünk indulhat vagy vár elfogadásra.

Karcolt lendület 2010.03.17. 15:51:32

@Pomme:
Mindenki nagyon a budapesti listára koncentrál, de az MDF-nek is elég sok megyében nincs meg a lista, több helyen ugyanúgy elcseszték közös jelöltekkel a dolgot, mint Pesten.
Budapesten pedig 11 jelöltjük van leadva az SZDSZ-szel együtt, az LMP-nek 20. Pest megyében is hasonló az arány, szóval szerintem az ország közepén bőven verhető az MDF - hétvégén még összevesznek az országos listán is, tán már elfogadott jelölte(ke)t is jó szokás szerint kizárnak. ;-)

pallo 2010.03.17. 15:51:36

Mi a helyzet Fejér megyében? Od azért nem mentek mert megvan vagy esélytelene vagy van ott elég ember?

Vargas011 2010.03.17. 15:55:34

De hogyan lehetséges hogy meglesz nekik?
Egy mdf-es aktivistával,szórólapozóval, egy mdf-es kitelepüléssel sem találkoztam (de közben láthattuk a "fantasztikus" jelölt bemutatkozó videójukat), miközben az LMP aktivistái a szívüket-lelküket kiteszik és kint vannak a "gátakon".
Igaz most rosszul érzem magam attól hogy azért drukkolok hogy nehogy eltudjon indulni az MDF Pesten.

Lesliecius 2010.03.17. 16:19:05

16:14: 59-62 (LMP-MDF)

Viszont az MDF is már 7 leadott bp-i körzetnél jár, úgyhogy az a remény, hogy nem lesz bp-i listájuk, gyakorlatilag elszállt.

lehetmas 2010.03.17. 16:24:37

Nyugi! Szerintem nem az MDF-en fog múlni!!!

Lejáratták magukat. (Az a - bocsánat - "gondolkodó" réteg, aki a közép szavazója, - és LMP-szavazó lehet - és elegük van a nagy pártokból, meg-(ki)ismerte az mdf-et az elmúlt időkben.

Sokan nem fognak rájuk szavazni! Bokros ide vagy oda

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.03.17. 17:04:53

@pallo: Nincs még meg! Fehérvár 1-esbe és Dunaújvárosba is kell ember és/vagy cédula!

Monthy 2010.03.17. 17:42:37

tipikus mdf - lmp ingadozó vagyok, és minden mondat amivel az lmp vezetése az mdf-et szidja, tol az mdf karjaiba. A negatív kampány mindig visszaüt.
Ha Shiffer (aki nem egy jól kommunikáló szimpatikus tag, nélküle könnyebb lenne) nem szidta volna Bokrost, és ha lenne pár normális karakteres arc az lmp vezetésében, meg valamivel konkrétabb és értelmesebb program - szóba sem jöhetne más és nem az 5% lenne a kérdés, hanem hogy 20 vagy 25% lesz a vége.
A jelenlegi politikai klímában ezt csak elbaszni lehet, remélem ez azért nem sikerül, sokkal inkább bejutni.

dal18 2010.03.17. 17:48:03

Megállt a számláló? Ugye csak mert nem győzitek frissíteni...
Van két kc-m, de már mindkét jelölt leadta... Azért én leadom a gyűjtőn...
Hajrá

dal18 2010.03.17. 17:53:32

Aki mdf-lmp ingadozó, az nem érti egészen az lmp-t. A zöld New Deal nem összeegyeztethető a nyers gazdasági liberalizmussal. Tiszteltem az mdf józanságát (egy darabig), de túllépett rajtuk az idő.
Más: Egy ismerősöm az lmp telefonjára reagálva megkérdezte, mi a politikátok a drogokkal kapcsolatban. Mire a telefonos lány hátraszól a kollégának: Te,JÓzsi! Mi a politikánk a droggal?
Na, ez vicces volt. Amúgy: Mi a politikátok a drog-liberalizációval kapcsolatban. Én ilyenkor megkockáztatnám azt a választ: Ebben a kérdésben pártunknak nincs közös álláspontja.

Karcolt lendület 2010.03.17. 17:59:33

@dal18:
Tudtommal egész pontosan ez az álláspontja az LMP-nek drogügyben. ;-)

@Monthy:
Ha azért szavazol az MDF-re, mert az LMP-nek (szerinted) nincsenek karakteres arcai, de közben beszólnak a velük amúgy tökéletesen ellentétes gazdasági nézeteket valló Bokrosnak, akkor azt hiszem, nincs aki itt meggyőzzön. :-)

xta 2010.03.17. 18:04:27

Monthy hozzászólására:

dönts legjobb belátásod szerint!

én sem szeretem a másokat fikázó hozzászólásokat, de a választókörzetünkben kizárólag az LMP-s jelölt hiteles annyira, hogy a voksomat neki adjam.

Termetes Samu 2010.03.17. 18:23:04

Csongrád megyéről lehet valamit tudni?

LMarci 2010.03.17. 18:23:19

LMP-MDF 62-62. Hajrá!

vadorx 2010.03.17. 18:25:16

@Monthy: Megértelek, pár éve még én is az MDF-re szavaztam... Abban is igazad van, hogy mindkét párt megpróbál valahol középen pozicionálódni, nem beállni egyik nagy szekértáborba sem... Abban is igazad van, hogy mindkét párt megpróbál racionális válaszokat adni létező problémákra, kerülve a mind FIDESZ-re, mind MSZP-re jellemző hangzatos demagóg ígéreteket... Abban meg végkép igazad van, hogy a negatív kampány rossz...
DE: Az LMP nyíltabb kártyákkal próbál játszani, legalábbis eddig úgy látom (pl: nyílt kampányszámla). Az LMP nem hangos a botrányoktól (remélem ezután sem lesz, és nem váltogatja választásról választásra arcait, szövetségeseit, programjait).
És két fő érv:
1. Az LMP programja világosan olyan Zőld/ökológiai értékrendekre épül, amelyet eddig semmilyen parlamenti bejutásra esélyes párttól nem tapasztaltam.
2. Az LMP-ben esélyét látom egy olyan (viszonylag) korrupciómentes politikai közeg kialakulásának, amely eddig hiánycikk volt a magyar politikában.

Monthy 2010.03.17. 18:35:59

@dal18:
Te csak egy kritérium alapján szavazol? Nekem van vagy 20 fontos kérdés, ezek némelyikére az lmp, másokra az mdf adja a legjobb választ.
Ez az egyik ok ami miatt 20 évig nem jutott be zöld párt a magyar parlamentbe, mert sok zöld szerint csak a zöld new deal a lényeg, aki ezt nem érti meg és más kérdéseket is fontosnak tart az barom.
Több környezetvédelmi szervezet munkájában részt vettem a két kezemmel, szedtem szemetet, építettem tanösvényt, kutattam visszatelepített hódot, kiemelten fontosak nekem a zöld ügyek, de a gazdaság is, ezen a vonalon meg olyan gyenge az lmp programja mint a szar.

@Karcolt lendület:
Neked az karakteres aki beszól a másik hasonló cipőben járó kispártnak? Nekem az szimplán bunkó.

Fermi-paradoxon 2010.03.17. 18:49:21

Bármilyen meglepő egyeseknek, az MDF és az LMP potenciális szavazói között van egy - talán nem is kis létszámú - metszet. Úgyhogy Monthy mellett kiállva (bár valószínűleg nem szorul rá), nem feltétlenül jó politika az ilyen szavazói réteg becsmérlése.

The General 2010.03.17. 18:53:04

@Termetes Samu: Lesz lista...2 jelölt biztosan lesz, a többi sajnos kérdéses tudtommal.

zsengezsolt 2010.03.17. 19:02:45

engem sem minden tekintetben győz meg az lmp, de a zöld ügyek pártolása sztem van annyira fontos és eddig hiányzó, hogy őket támogassam. Azt tudjuk, hogy az lmp (egyelőre) nem kormányzásra készül, tehát nem is kell minden kérdésben releváns alternatívát felmutatnia.
de ha a zöld ügyek és az átláthatóság hangsúlyozása(lásd Sávoly ügy) nagyobb nyilvánosságot kapnak, már megérte.

scrr 2010.03.17. 19:19:24

@lehetmas: Az MDF 62 jelöltjéből 9 közös, amik , ha jól tudom a listák szempontjából nem számitanak, szóval:
LMP 62
MDF 53

Pomme 2010.03.17. 19:35:33

Azért azt furcsállom az MDF-LMP ingadozókkal kapcsolatban, hogy hogy nem tűnik fel nekik, hogy az MDF mostanában mennyire nem demokratikus elvek szerint működik?

kiselefánt 2010.03.17. 20:09:11

Mi van a pásztói körzettel? Hogy haladtatok ma? Van remény?

párttalan 2010.03.17. 20:11:42

Ahhoz, hogy más legyen a politika, a gondolkodásnak is egy kicsit másnak kellene lennie. Attól, hogy a másikat szapulom, én nem leszek jobb. Nem más pártokra kell koncentrálni, hanem a sajátunkra.
Ha az MDF-nek 62 jelöltje van, akkor egy enterrel ne csináljunk belőle 53-at. Listaállításnál nem számít, de a szavazatok leadásánál, majd nagyon is fog az a 9 jelölt számítani, meg a töredékszavazatok összeadásánál.

bjoe0502 2010.03.17. 20:12:09

sztem lent vannak a kritikus megyékbe gyűjteni azért nem frissul a számláló

párttalan 2010.03.17. 20:17:09

Olyan érzésem van, mintha "beépített" kommentelők tematizálnák itt a "párbeszédet", és ha végigolvasom az összeset, a sok pozitív mellett mégsem kerek az egész... hogy finom legyek.
Tegnap a "kedvenc" Török Gábor azt írta, az LMP ellenfele az MDF. Ma ráuszulunk az MDF-re...

Thera 2010.03.17. 20:21:08

A beszélgetés a lehetséges LMP szavazókra tevődött.

Próbáltam aktivan hirdetni LMP kezdeményezéseket, 3 kopogtató cédulát talán nekem köszönhet a jelölt ilyesmi. Ha szavazhatnék (szerintem alkotmányellenesen de nem tehetem) akkor rátok szavaznék mind egyéniben mind listán. Ennyit a hátteremről. Megfigyeléseim:

-Aki az LMP nek adja a kopogtató céduláját az nem feltétlenül szavaz LMP-re. Az érv hogy adjunk másoknak is lehetőséget a választásokon vélemény kifejtésére elég erős.

-LMP főbb jellemvonásai egy a programot nem ismerő számára a következők: Nem korrumpálódott (Parlamenten kivüli). Zöld. Szabadelvű. (Legalábbis KDNP/Jobbik vonulathoz képest) Inkább baloldali gazdaságpolitika. EU párti de földkérdésben elég különutas. És bár az ellenkezőjét sulykoljátok legtöbb esetben legalább annyira populista/demagóg mint a két nagy. (Túlzások kommunikációban: Sávoly: hány kistelepülés adósságát lehetne rendezni versus hány lélegeztetőgép populista szólam.)

-Összességében szerintem nincs olyan ember aki mindeme dologban egyszerre hisz. => Szavazók nagy része alternativák hiányában választja az LMP-t.

-Szerintem önámitás lenne azt hinni hogy a ZÖLD a bizonytalan szavazók szemében jó hivószó. Többségnek semleges. A Tapasztalatlanság, parlamenten kivüliség ezen a választáson előny és akiknek a Jobbik túl durva de kiábrándult a jelen elitből annak egyedül az LMP marad.

ps. Szerintem alkotmányellenes szavazástól távoltartásom oka: (Esetleg felvethetnétek témaként) Huzamosabb ideig külföldön tartózkodom igy a választások hétvégéjén is tehát a nagykövetségen szerettem volna szavazni. De ott nem tudok mert ott nem 11 én hanem 4 én kell mikor mint sokan húsvéti hétvégére hazalátogatok. De 4. én meg ugye Mo-n nem lehet leadni a voksot.

pps. Mi az LMP véleménye az atomenergiáról. Paksot bővitsük? Esetleg a vértesi ligniterőművet? Vagy Bős nem az ördögtől való volt? Vagy van valós alternativa? (Teknikai okokból az import nem működik. Ti is használjátok az internetet szóval nem mondjátok hogy kapcsoljam ki számitógépemet hogy spóroljak.)

Thera 2010.03.17. 20:34:42

@Pomme: Mielőtt kijöttem Dániába minden szempontból liberálisnak gondoltam magam (gazdasági és szabadságfelfogásban is.). Ha Dánia nem mutatta volna meg egy szolidaritásra épülő társadalommodell működőképességét még ma is az lennék. És egy tipikus MDF-LMP ingadozó lennék.

Igen az MDF egy velejéig korrupt opportunista az establishmenthez tartozó párt akire az ember csak orrát befogva szavaz. Azonban szemben az összes többi párttal (Fidesz, MSZP, Jobbik, LMP) a gazdasági jobb bal skálán egyedül van a jobb oldalon. (kisebb állam öngondoskodás szemben a nagyobb szolidárisabb gondoskodó állammal szemben)

És a 15% magánszektorban dolgozó adófizető alkalmazott szemében ez nagy vonzerő. Ha az összes többi párt vagy nem mond konzekvens gazdaságpolitikát (incl LMP) (csökkentsünk állami bevételt de növeljünk kiadást) vagy eme réteg zsebére játszik akkor orrbefogva is de leszavaznak az MDF-re.

Ami miatt legalább is ezen választáson az LMP esélyesebb az LMP MDF ingadozókkal szemben az az hogy akármelyik kerül ba a gazdaságpolitikát a fidesz viszi a két kicsi nem tudja befolyásolni. Viszont ellenzéki szereppel lehetővé tett közbeszédtematizálás, számonkérés területén az LMP sokkal hitelesebb tud lenni, és a gazdaság témáját a nemzetközi szervezetek egy parlamentben ülő kis párt (MDF) nélkül is napirenden tartják.

BrianBrian 2010.03.17. 20:57:52

@Thera: A programban meglátod az LMP válaszait. Kitartás, több, mint kétszáz oldal és már tördelik :-).

kalapácstollú 2010.03.17. 21:15:08

@Lesliecius: Szerintem az a párt, amelyik ennyivel nehezebben szedte össze a jelölteket, ennyivel kevesebb voksot is fog kapni.

scrr 2010.03.17. 21:18:08

@párttalan: "Ha az MDF-nek 62 jelöltje van, akkor egy enterrel ne csináljunk belőle 53-at. Listaállításnál nem számít, de a szavazatok leadásánál, majd nagyon is fog az a 9 jelölt számítani, meg a töredékszavazatok összeadásánál."

Ne haragudj a "kötekedésért", de úgy tudom, hogy ha nincs lista, akkor nincs kire szavazni, tehát nagyon is számít, hogy hány sima MDF-es jelölt van.

Amúgy én alapvetően drukkolok az MDF-nek is, hogy bekerüljön.

szerella 2010.03.17. 21:34:10

@párttalan: az az igazság hogy pártjaink szinvonalát a társadalom aktuális szinvonala határozza meg. Ezeket igy vagy úgy de mi termeljük ki magunkból. Ennek az is részese, igy vagy úgy, aki kivülálló próbál maradni, mert úgy gondolja, hogy az ö szinvonalának egyik sem felel meg.

Itt is látható, hogy a szereplőket a szurkolók erös nyomás alatt tartják és bizony nagyon nehéz, az elmúlt 20 egynéhány évben szocializálódott indulóknak, ellenállni a nyomásnak. Mert ha ellenáll az a halálos itélete is egyben. De akkor hogy lehet egyáltalán esélye hogy valamit változtasson az országban?
Ez politika, ami sosincs taktika nélkül. Ez is egy szakma. 20 éves korban ezt még lehet álmodni, de aztán már hiba.

A vallásokban is azért próbálunk vigaszt és megnyugvást, támaszt találni mert állandóan harcban állunk magunkkal, mert szeretnénk nagyon jók és tiszták lenni, csak az a baj hogy a génjeinkben hordozzuk a rosszat is.

Remélem érthetö és nem túl zavaros voltam :)

párttalan 2010.03.17. 21:46:43

Kitaláltam egy kampányszlogent:
Tiszta hang a parlamentben
Vagy már van ilyen?

Thera 2010.03.17. 21:51:20

@BrianBrian: Kb egy kerdesem volt az energiapolitikáról és olvastam a lehetmas_agenda.pdf ben a 6.3-at ami elvben lefedi.

Sajnos mérnök vagyok. És a számoknak hiszek. Ha van egy megvalósithatósági tanulmány. (Mely megmutatja hogy a 12.5% os kibocsátáscsökkenés, és Paks jelen várható élettartalmának peremfeltétele mellett hogy valósitható meg a villamoshálózat egyensúlya.)

Különösen érdekelne hogy a tervezett 20% a helyi adottságokhoz alkalmazkodó
megújuló energiaforrás az pontosan mit takar.
-Biomassza? Azonkivül hogy 3. világbeli éhinségekhez vezet, és ugyanugy füstöl mint egy ligniterőmű üti a program 2.5, 6.6 pontját is. Tokaj mond valamit?
-Szélenergia? (Szélerőművek tájképre állatélőhelyekre gyakorolt hatása 6.5, 6.6 ellen szólhat)
-Napenergia? Esélytelen 20% közelébe is jutni.
-Vizenergia? 6.5 -öt üti továbbá pont a támogatóitoknak számitó zöld szervetek a folyami viztározók épitésének legnagyobb ellenfelei.

Továbbá villamosenergiát tárolni hatékonyan nem lehet. A legkörnyezetbarátabb módszerhez pont viztározóra lenne szükség ami nincs. És lásd fenn nem is lesz.
Arra hogy mire utaltok mint "csökkentjük az energiarendszer központositottságát és ösztönözzük az autonóm... energiatárolást" elképzelni sem tudom. Remélem nem akkumlátort minden háztartásba a terv. Az elemek nemkicsit nem környezetbarátok.

Szóval továbbra is kérdem: Atomenergia igen vagy nem?

Pomme 2010.03.17. 22:22:12

@Thera: A biomasszát pont a dánok oldották meg szuperül: lokális minierőművekben égetik el a mezőgazdasági hulladékot. Szalmát, kukoricaszárat, ilyesmit. Kb egy hónappal ezelőtt az ÉT-ben volt egy cikk a magyar lehetőségekről, pontos számokkal, mindenfélével, mindjárt körbenézek, van-e valami a neten róla.

szerella 2010.03.17. 22:46:56

@Thera: és Dániában mi a válasz erre a kérdésre: atomenergia igen vagy nem?

Ott melyik párt válasza nyerné el a szimpátiádat?

Thera 2010.03.17. 22:48:34

@Pomme:
Pont itt CPH környékén számit jelentősnek az ilyen felhasználás is. A környék bár tele van vegetációval de aligha a természetes élőhely szinonimája. (A tengeren álló 'szélmalmok'ról nem is beszélve) Amin gondolkodnak hogy a jelen 12% bővithető az a tengerpartok, alacsony fekvő (láp) területek bevonása a művelésbe. Gyakorlattban ez azt jelentette hogy Nivå mellett pár éve egy természetes nádas/láp ként folyt bele a helyi patak a tengerbe (Nagyon sok madarat lehetett látni, vadludak is szerették), azóta meg rendszeresen levágják, és Skót marhákkal próbálják legeltetni. Most sokkal rosszabb arramenni a marhák hihetetlen frizuráját leszámitva.

Persze jobb mint szmog az tény. (Bár akkor inkább az autók 180% regadóját kellene megfontolni szerintem jóval nagyobb hatása van mint a mezőgazdasági maradványok elégetésének, művelés kiterjesztésének.)

Thera 2010.03.17. 22:51:59

@szerella: Itt jóval nagyobb az olaj/gáz felhasználás aránya mint az EU átlag. És ne feledjük hogy Mo-val ellentétben Dánia ezeket megtermeli, nem szorul importra.

jetcool 2010.03.17. 23:02:24

Szerintem a potenciális (ingadozó) LMP-szavazók jórésze @Thera és @Pomme véleményén osztozik. Azért a józan emberek leginkább egy választás során arra keresik a választ, hogy kivel lesz jobb. És itt akkor mérlegelniük kell hogy mi az ami fontosabb, egy hiteles(nek látszó) párt bejutása, akikkel talán újra megjelenhet a parlamentben a párbeszéd a pártok között, és lehetőséget adnak a túlpolitizált közélet normalizálására. Vagy hogy egy olyan pártot válasszon amellyel sikerül a jelenlegi gazdasági helyzetünkből előbbre mozdulni. Mindkét dolog rettenetesen fontos.

pallo 2010.03.17. 23:19:13

@jetcool:

Ez igaz csak a jelenlegi helyzetben az előbbit az LMP megtudja valósítani a parlamentben mit egy kis párt, viszont az MDF-nek (ha rájuk gondoltál mint pártra amellyel sikerül jelnelegi gazdasági helyzetümkből előre mozdulni) max 13-15 képviselőjével nem sok beleszólása lesz a gazdaságpolitikába, hiszen azt egészében a FIDESZ fogja irányítani.

lorantka_a_gall 2010.03.17. 23:24:08

@jetcool: de arról is volt szó fentebb, hogy a gazdasági kérdésekben a következő években (évtizedben?) az esetlegesen bejutó pártnak úgysem lesz beleszólása. Ergo (szerinted, a 2 kérdés közül) az dönt, hogy normalizálódik-e a közbeszéd.

Az MDF-fel ez esélytelen.

DjKaller 2010.03.17. 23:50:54

@Karcolt lendület: Azért foglalkozunk sokat az MDF budapesti listájával, mert ha az kiesik, felér 3-4 másik körzettel. Másfél millió ember egyszerűen eltűnne számukra, és ez a budapesti választóknak is nagyon kellemes húsvéti meglepi lenn, hogy nini nincs itt már párt csak a 4 nagy, köztük az LMP. Ráadásul a budapesti LMP-s 10%-ra szükség lesz, hogy a vidéki gyengébb szereplést felhúzzuk, ez viszont akkor igazán esélyes, ha az MDFre nem tudnak szavazni bp-en.

Vargas011: Ne érezd magad amiatt szarul, hogy annak drukkolsz, hogy az MDF-nek ne legyen meg. Én is így vagyok ezzel, sőt elég sokan. Az MDF csiki-csuki játéka az elmúlt 8 évben, a totális pálfordulás, Bokros mint egykori mszp-s és mint a legvadabb neoliberális arc beemelése és most a jelöltvideók, amiket volt képük felrakni netre és ezzel kiállni a választók elé, ez olyan mértékű felháborodásra késztet, hogy nagyon remélem nem lesz meg az a lista, bár ahogy néztem már csak egy fő hiányzott, de még abban bízhatunk, hogy néhányat visszautasítanak.

jetcool 2010.03.17. 23:53:45

@pallo: Igazatok van, én is így gondolkodok jelenleg, de többfelé olvastam, hogy nem mindenki. Csak szerintem ez rámutat az LMP gyengeségeire, azokra a pontokra ahol sebezhető a párt. Valamint, hogy jelenleg a párt legvonzóbb tulajdonsága, hogy tiszta. Ha viszont ezt a tulajdonságát elveszti, akkor meglehetősen nagy bajba kerül. A poén az egészbe, hogy nem elég tisztának lenni, annak is kell látszani. De ha más pártok beleviszik egy adok-kapok játékba, akkor ott nagyon nehéz méltóságteljesnek és tisztának maradni.

Szerencsésebb lenne ha nem csak ez az egy dolog lenne vonzó a nagy tömegek számára. Én egyelőre úgy vagyok vele, hogy erre elég lesz a következő 4 év, és akkor lesz kiforrott párt.

DjKaller 2010.03.17. 23:59:41

@Pomme: Egyetértek! Kedves MDF-esek, mit a véleményetek a sorozatos kizárásos botrányokról?

Amúgy az MDF-et kispártnak nevezni szerintem mókás, mert persze most kicsi, de nem mindig volt ez így. Úgy is mondhatnám, ahogy az SZDSZ is mindent megtett azért, hogy összemenjen, sajnos ilyen ez a leszálló ág.

A másik kérdésem MDF szimpatizánsok felé, hogy titeket nem zavar az SZDSZ-el való összefogás? Ez annyira átlátszó, egyértelmű, hogy nem szól másról, csak az parlamenti küszöb utáni kapálózásról. Tipikus megélhetési politikusok gyülekezete.

hugolb 2010.03.18. 00:25:03

Zöld jövőt barátaim! (hehe, ez nekem is megtetszett!)

Most olvastam fentebb, hogy Csongrád megyében is gond van, és lehet csak két körzet lesz meg.
Nagyon kivagyok ezen. Akkor én egyéniben csak a 3-ból választhatok (MSZP, Fidesz, Jobbik)?
Ezt nem hiszem el:-( Mind listán, mind egyéniben az LMP-t akartam erősíteni.

Tud valaki biztosat Csongrád megye 3-ről? Mennyi kell még?

DjKaller 2010.03.18. 00:32:05

@Thera: Nem vagyok LMP tag, csak szimpatizáns, így talán a válaszom nem 100%-ig cseng egybe az LMP tagokkal. Ugyanakkor létezik egy nagyon jó oldal, még az EU választásra készült, egy politikai barométer, ahol felkérték a pártokat, hogy 25 kérdésre válaszoljanak. Az aki ellátogat erre az oldalra maga is válaszolhat ezekre, végül az oldal megjeleníti, melyik kérdésben kivel értesz egyet, ill. az egyes pártok mely kérdésekben gondolják ugyanezt. Ott az atomenergia kérdésre az LMP a következő választ adta: NEM!

www.magyarorszagvalaszt.hu/

Érdekes dolog amit mondasz, hogy mérnök vagy és a számoknak hiszel. Mivel nekem is környezetvédelmi végzettségem van, úgy érzem eléggé kompetens vagyok a kérdésben. Volt az egyetemen olyan tanárok az Atomfiz tanszékról, akik jellemzően azt mondták hogy atom nélkül nincs esélyünk, más tanszékeken pedig azt mondták, csak az nyomja az atomot, akinek érdeke fűződik hozzá. Természetesen Paks leváltása megbénítaná a magyar energiatermelést, de az, hogy újabb atomerőművet építsünk, vagy Paksot bővítsük, azzal nem értek egyet.

Ezt akkor tegyük meg, ha már minden mást eljátszottunk, ha már nem marad más kártya a kezünkben. Amíg nem használtunk ki minden lehetséges megújulót, addig kár Paksot erősíteni. A lokalitást ezen a téren feltételezem az LMP úgy gondolja, hogy támogatni kell a helyi erőművek létesítését. Tehát kertes házakba, intézmények tetejére, napkollektorok, napelemek felszerelése. Szélerőműparkok létesítése, melyek szintén elegendőek kis településekre energiaigényének fedezésére.

A biomassza valóban problémás, hisz ott az égetés során mindenképpen keletkezik minimális mértékben salak, meg pernye, ami veszélyes hulladékot tartalmaz, ugyanakkor az EU-s kvóták miatt rengeteg földterületet nem vethetünk be gabonával sé egyéb ipari haszonnövénnyel, az ilyen helyekre érdemes lenne energiafüvet telepíteni. Természetesen a szerencsi elképzelés agyrém volt, hisz ott messziről akarták a nyersanyagot odaszállítani, ahogy teszik ezt jelenleg a vegyes tüzelésű erőmüvekben. Itt is a lokalitás a fontos, kisebb erőmüvek, és ott létesüljenek ahol van a közelben energiafű ültetvény. Élő példa, még 6-7 éve voltam Güssingben, magyar nevén Németújvár, ami egy 100%-ban megújuló energiából üzemelő település. A magyar határtól 10 km-re, szentgotthárdtól nem messze. Náluk biomassza erőmű üzemelt több mint 10 éve és a 10-15 000 várost tökéletesen ellátja, és a helyi parkettagyár hulladékát valamit a közeli fatelepek, szálalással kivágott eredi fák anyagát tüzeli el.

Ami a szélerőműveket illeti, a tájképet és az állatokat hoztad fel problémának. Az állatok valóban probléma, meg kell nézni, hol vannak madárvonulási utak, nyilván oda nem kell rakni, vagy csak nagyon nagy körültekintés mellett. A tájképi kérdés azonban egy vicc. A Hülyeség kora c. filmben is, angliai emberek azért tüntetnek a szélkerekek ellen mert rontja a kilátásukat. Az ilyen lakosokkal nem is tudom mit csinálnék. Én örülnék ha ilyen lenne az ablakom előtt!!! Minden nap boldogan lépnék ki a teraszra és gyönyörködnék, hogy de szépen forognak a kerekek és termelik a tiszta energiát. Ez engem feltöltene. Régen mikor még Mosonszolnoknál nem volt meg a magyarországi park, a Parndorfi óriásokon legeltettem a szememet. Még hogy csúnya, egy gyönyörűség ilyet látni.

jetcool 2010.03.18. 00:36:08

@DjKaller: Szerintem itt egyetlenegy MDF szimpatizáns sincs, max bizonytalanok.

Minden pártnál vannak negatívumok. A saját feladatod eldönteni, hogy végül összességében hogy ítéled meg a dolgokat. Én el tudok képzelni olyat, aki számára vonzó az amit Bokros mond, és annak ellenére is rájuk szavaz, hogy mi történik az MDF körül.

De mindenesetre szerintem felesleges ennyire kérdőre vonni az embereket. (Persze nekem se sikerül mindig, de törekedni kell rá.)

DjKaller 2010.03.18. 00:37:28

@hugolb: Ne aggódj, ha két körzet meglesz, akkor már nálad is felkerül legalább listán az LMP és tudsz majd mire ikszelni.

jetcool: Nem érdemes négy évet várni, most még tiszta a párt, ezt kell kihasználni. Hogy mi lesz négy év múlva az kérdés. Persze én is bízom benne, hogy az LMP megmarad olyannak mint most, de ahogy az előtte szóló is mondta, nem elég ha ő tiszta annak is kell látszani. Ki tudja milyen sárdobálást kap majd a Parlamentben és hogy ezt mennyire tudja hárítani.

jetcool 2010.03.18. 00:53:48

@DjKaller: Igen, egyetértünk :) Csak én úgy látom, hogy bizonyos kérdésekre egyelőre még nem kapunk választ az LMP-től, pedig nekem lenne rá igényem. Persze jelenleg a választás szempontjából nem feltétlenül baj, hogy nincs sokmindenre válaszuk. De a következő 4 év szerintem elég lesz arra, hogy kitalálja magát az LMP, de ez elkerülhetetlen az életben maradásukhoz.

hugolb 2010.03.18. 00:55:02

@DjKaller: köszi! a listában reménykedtem, de jó lenne, ha Málovics Gyuri nevét is olvashatnám a szavazólapon. Akkor az 2 x lenne az LMP-nek:-)
A szélerőművekkel teljesen egyetértek veled. Én is szeretném, ha kinéznék az ablakon és egy ilyen gyönyörűséget látnék, ami az egész falumnak energiát ad.
Egyébként az újrahasznosítással, az energiatakarékoskodással rengeteget el tudna érni ez az ország. Nem is kellene új erőmű szerintem. Meg kell tanítani az embereket takarékoskodni...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.03.18. 02:04:22

@hugolb: ugye egyéni győzelemre egyik körzetben sincs esélye az LMP-nek, tehát ezek majd töredékszavazatok lesznek, amit az országos listán használnak majd fel, de csak akkor, ha már megvan az 5%. Tehát az, hogy meglegyen az 5%, csak a listás szavazatokon fog múlni. Ettől függetlenül ahol van egyéni jelölt, ott jól jönnek a szavazatok, hogy az az 5% 6, 7 vagy több legyen. És nyilván az is számít, hogy ahol van egyéni jelölt, ott láthatóbb a párt, listán is többen szavaznak rá (mert sokan azt hiszik, hogy egyéniben meg listán csak ugyanarra lehet, vagy nem tudják, hogy nem kötelező az egyénire is szavazni).

RoGeR 2010.03.18. 07:21:23

Pest megye 8. EVK nem fog befutni?

The General 2010.03.18. 08:06:01

@hugolb: Lesz LMP-s jelölt a Csongrád 3-asban. Nyugi! :)

hugolb 2010.03.18. 08:15:22

@The General: Wow! Ez jó hír!!! Köszi szépen, bezöldítetted a szürke hétköznapom:-)

Lesliecius 2010.03.18. 08:29:35

@DjKaller: Ha már megújuló energia forrás, meg széelőrművek a téma, hátha ez még nem ismerős mindenkinek:

www.ingatlanmagazin.com/11006/Video_grandiozus_magyar_vilagszabadalom_az_uj_szeleromu_forradalmasithatja_a_vilag_megujulo_energiatermeleset

Valamikor decemberben találkoztam ezzel a cikkel. Sajnos túl nagy publicitást nem kapott, bár az m1-en az Esté-ben is volt riport róla. Szerintem is nagyon komoly találmány, és hogy Magyarországon akarják tartani, az sem elhanyagolandó.

Az LMP akár lobbyzhatna is az érdekében, ha bejutnak.

lehetmas 2010.03.18. 08:54:05

@scrr: Igaz!:)Köszi! (Van benne igazság.)

63-"62" most:)

gentry 2010.03.18. 09:39:08

Többször szóba került az LMP és MDF közt bizonytalankodók kérdése, illetve volt olyan aki furcsállja ezt, mondván két teljesen különböző pártról van szó. SZerintem azért nincs ezen miért csodálkozni, mert mindkét párt elsősorban azok szavazataira számíthat, akik úgy gondolják el kell menniük szavazni (hogy tényleg ne csak az agymosott idióták szava döntsön), azonban a Fidesz-Mszp-ből elegük van (a Jobbikkal úriember nem foglalkozik). Szóval nem elkötelezett LMP és/vagy MDF fanokról beszélünk, hanem olyan emberekről, akik az újdonság (LMP) vagy a kisebbik rossz (MDF) mellett szeretnék letenni a voksukat. Ilyen ember szerintem nagyon sok van, kérdés, hogy hányan mennek el közülük szavazni. Ha elmenne 15-20%-nyi, akkor mindkét párt simán bejuthatna, a gond az, ha ebből a rétegből jóval kevesebben mennek el.

Még annyi, hogy kiegészíteném a tegnapi mini közvéleménykutatásomat. Nálunk itt a cégnél jelen állás szerint a következőképpen oszlanak meg a szavazatok: LMP 40%, Fidesz 40%, LMP-MDF ingadozó 20%. De szép is lenne ez országosan. :)

eztnemígykéne 2010.03.18. 09:42:19

@Thera:
én is kb emiatt nem tudnék szavazni (11-én külföldön leszek, 4-én pedig itthon), de megvan a megoldás: átjelentkeztem bécsbe (további alternatíva pozsony, kassa, ljuljana), így 4-én kiugrom városnézni és szavazni.
viszont holnapra meg kell érkeznie az átkérő levélnek a választási irodádba, szóval még ma fel kell adni elsőbbségivel, ha akarsz élni alkotmányos jogoddal. hajrá.

Karcolt lendület 2010.03.18. 10:16:37

@Monthy:
Sajnálom, a kicsiségen kívül semmi hasonlóságot nem látok a két pártban.

Az MDF-ben Bokros, az aki megtestesíti a programjukat, talán ő úgy-ahogy hiteles, de nem értek vele egyet és a közvélekedés ellenére az is csak egy politikai program, nem nagyon szakértői, pl. a kritikus reformjainak társadalompolitikai eredményeit a vágyaiból vezeti le, nincs sok közük azok valódi hatásához. Ugyanakkor ő úgyis csak reklámarc: valószínűleg marad az EU-ban ,nem jön haza szimpla képviselőnek.

A többiek, akik majd állítólag számonkérik a szakszerűséget Ibolyával és Herényivel az élen a jelenlegi politikai establishment legaljához tartoznak, nem látom, mivel lenne sokkal jobb rájuk szavazni, mint az MSZP-re vagy a Fideszre: ugyanazt a színvonalat képviselik (sőt), mint akik ellen a szavazatokat kérik.

Ezzel szemben az LMP egyenlőre legalább még idealista, próbálnak tisztán gyűjteni, mind pénzt, mind cetlit, nem is összekukázott politikusokból áll a jelöltlistájuk.
A gazdasági programjuk alterglobos, amiben szintén vannak vitatható elemek, de a várható eredménye sokkal közelebb áll ahhoz, amit pl. az osztrák vidéken látok, mint Bokros technokrata (főkönyvelői szempontú) programja.

Miután szerintem ilyen komoly különbség van a két párt között, ezért írtam, hogy aki ingadozik köztük, azt nehéz meggyőzni, mert valami egész más kép él a fejében ezekről a pártokról.

eztnemígykéne 2010.03.18. 10:28:25

@Karcolt lendület:
én sok embert ismerek aki ingadozik az mdf és az lmp között, legalábbis ingadozott, amíg meg nem győztem. ez empirikus cáfolata az állításodnak.

ezek mérsékelt pártot kereső, mszp-szdszben csalódott, fideszt sosem kedvelő városi emberek, akik bokros gazdaságpoltikáját támgatnák, de hitelességi-antikorrupciós vonalon nem igazán bíznak az mdfben, az lmp-vel pont emiatt, illetve a jogvédő múlt miatt szimpatizálnak, de keveset tudnak róla.

mondhatnám olyan liberálisok, akik azon morfondíroznak, hogy a gazdasági vagy az értékrendbeli liberalizmust képviselő pártra szavazzanak. a hitelesség + új színfolt érvvel meggyőzhetők, ha kicsit közben mesél nekik az ember az lmpről.
(néha elég megemlíteni herényi nevét a meggyőzéshez)

gentry 2010.03.18. 12:52:25

@Karcolt lendület:
"szerintem ilyen komoly különbség van a két párt között, ezért írtam, hogy aki ingadozik köztük, azt nehéz meggyőzni, mert valami egész más kép él a fejében ezekről a pártokról" ----- Egykori LMP-MDF közt ingadozóként azt mondhatom, hogy nem az LMP győzött meg arról, hogy rájuk szavazzak, hanem az MDF arról, hogy ne oda. Én személy szerint Lengyel Zoltán MDF-es kinevezése kapcsán kezdtem duruzsolni az asszonynak, hogy 1-1 helyett legyen 2 LMP, de ez kevés lett volna, ha ő nem látja meg a jelöltekről szóló filmet, ami után azt mondta, hogy ezekre soha. :)

gentry 2010.03.18. 12:53:15

@eztnemígykéne:
Szerintem jól látod a dolgot.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.03.18. 22:15:00

@gentry: Sok a Jobbik-LMP szimpatizáns is. Ez persze teljesen elmebeteg gondolkodás, nincs olyan ember, akinek mindkét párt közel állhatna az elképzeléseihez, de egyszerűen ilyen szintű kiábrándultság van egyesekben, hogy egyetlen dolog érdekli őket a politikában: mindenki húzzon a faszba, akinek itt bármihez köze volt az elmúlt 20 évben.
süti beállítások módosítása